Kundtjänst

PRISER

Alla varor i Stocktons sortiment är angivna inklusive moms och vi förbehåller oss rätten till prisändringar och reserverar oss för eventuella feltryck och slutförsäljning. Frakt tillkommer på delar av sortimentet. Reapriserna gäller så långt lagret räcker.

Stockton äger rätt att ändra priser på hemsida utan föregående avisering. Vid lagd order erhåller beställaren er orderbekräftelse till sin mailadress. Vid uppenbara felaktigheter såsom förklaringsmisstag eller liknande, avseende det pris eller den produktinformation som anges i orderbekräftelsen eller fakturan, äger Stockton rätt att korrigera sådant pris eller sådan information varpå ny orderbekräftelse skickas ut. Kund äger rätt att avbeställa sin order inom 3 dagar utan kostnad om korrigeringarna ej accepteras. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och prisförändringar och förbehåller oss rätten att neka en order. Vi reserverar oss även för att lagervaror sålt slut eller att produkter utgått hos leverantör. Färgåtergivningen på produktbilden kan eventuellt vara något missvisande p.g.a. t.ex.  grafiska inställningar på dataskärmen. Produkter från Eichholtz är ofta handgjorda av skickliga hantverkare och små variationer i utseende kan förekomma och gör produkterna unika.

BETALNINGSALTERNATIV

Du kan betala med kontokort, de kort som du kan använda är VISA, MasterCard och AMEX och dragning sker när varorna lämnar oss.  Du kan även handla med faktura och delbetalningar via svenska Klarna AB. En säker kreditkontroll görs då enkelt online. Du måste ange personnummer alternativt organisationsnummer samt att adressen du anger måste vara den adress som köparen/företaget är bokförd på. Fakturan kommer med epost i samband med att leveransen går från oss. Betalningsvillkor 14 dagar netto. Om fakturan inte betalas i tid skickas det ut en påminnelse och då debiteras också en påminnelseavgift samt dröjsmålsränta enligt Klarnas gällande villkor + gällande referensränta.

Företag/hotell/offentliga inredningar

Vi säljer inte bara möbler och inredning till privatpersoner utan även till företag, kommersiella projekt och event. Kontakta oss på jesper@stockton.se för information och ev. mängdrabatter samt personligt inredningsmöte.

Personuppgifter

När du handlar på Stockton.se eller när du blir medlem i vår kundklubb uppger du information som namn, adress, e-postadress och telefonnummer, och i samband med din beställning eller inträde som medlem godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Uppgifterna används för identifikation, administration och för kommunikation med dig som medlem eller användare av Stockton.se, som exempelvis kundanpassade erbjudanden. Uppgifterna används också för kundanalyser och statistik. Personuppgifter kan registreras som kundnummer av Stockton. Vi behandlar dina personuppgifter med högsta försiktighet och garanterar, i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204), att dina kunduppgifter endast används av stockton.se. Undantaget är att ditt personnummer används av tredjepart (Klarna AB) för att göra kreditkontroll vid faktura eller delbetalning som betalningsalternativ.

Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta då vår kundtjänst på support@stockton.se. Som personuppgiftsansvarig står JespAir AB, organisationsnummer 556877-2213.

ÅNGERRÄTT

Distansavtalslagen ger dig som privatperson full rätt att ångra köp eller byta beställd vara inom 14 dagar från att du mottagit varan, meddela oss detta på support@stockton.se. Undantag från detta är om varan är en beställningsvara. Du ser om varan är en beställningsvara i produktinformationen vid produkten. Stockton återbetalar köpesumman inom 30 dagar i det fall konsumenten på riktiga grunder häver köpet.
 Bytes- och ångerrätten gäller endast om nedanstående krav uppfylls:

  • Varan är obegagnad och felfri.
  • Faktura/kvitto finns och kan uppvisas.
  • Förpackningen är oskadad
  • Varan ej var en beställningsvara vid ordertillfället

Ångrar du ditt köp får du hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du själv för och får endast ske med posten eller motsvarande speditör. Den returnerade varan skall vara i lika gott skick som när du mottog den, och ska returneras i samt med sitt originalemballage. Vänligen kontakta oss innan retur så återkommer vi med instruktioner kring hur returen ska ske. Det är du som kund som ansvarar för varan fram till vi mottagit den i retur. Kontakta oss på support@stockton.se.

Produktgaranti / Reklamation

Har ni en fråga om garanti eller reklamation gäller följande:

  • I ärenden gällande garanti/reklamation kontaktar ni oss på support@stockton.se
  • Stockton följer de av Konsumentköplagen uppsatta regler för garantier och reklamationer.
  • Faktura/kvitto skall alltid uppvisas vid åberopande av garanti.
  • Bifoga tydliga bilder i mailet på vad som är fel på produkten.
  • Under tiden reklamationen blir utredd får produkten inte användas
  • Då flertalet av produkterna är handtillverkade kan det av naturliga skäl ibland bli mindre avvikelser mot bilderna. Detta är ej grund för reklamation.

Retur av varor

Kontakta oss på support@stockton.se för att få instruktioner kring hur returen ska ske. Retur som skickas utan kontakt med oss godkänns ej och all retur skall ske med godkänd speditör/posten.

Tvist

Vid en eventuell tvist följer Stockton den Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Leveranskostnader Sverige

Order för leverans inom Sverige skickas fraktfritt.

Hjälper Poståkeriet till att bära in varorna?

Posten/speditören levererar till portdörren eller trottoar om du bor i lägenhet och till tomtgränsen om du bor i hus (vid normal framkomlighet). Mindre försändelser levereras till närmsta servicepoint.

Leveranstid

Normal leveranstid är ca 2-8 arbetsdagar om varan finns i lager. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. För att kunna hålla våra konkurrenskraftiga priser återfinns ett flertal av varorna inte på lager och är beställningsvara, om så är fallet för aktuell produkt underrättar vi dig om uppskattad leveranstid per e-mail eller telefon men kan röra sig mellan 2-9v leveranstid. Maila oss för ett estimat av leveranstid på just din produkt.
Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid på en och samma gång, kan varorna skickas  i en och samma sändning när samtliga varor ankommit till vårt lager. Efter att du lagt din beställning skickas en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. Om leveranstiden mot förmodan blir längre än vad som angivits så meddelar vi dig om detta snarast möjligt efter det att förseningen kommit oss tillkänna. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar. När ordern skickas från vårt lager får du ett e-mail med ett sändningsnummer samt en länk som gör det möjligt för dig att spåra ordern. Flera av speditörerna aviserar innan leverans  via telefon eller e-post, där du får förslag på dag och tid för leverans. Vid vissa mindre försändelser meddelas du endast via e-post när varorna skickas och du blir sedan aviserad när varorna kan hämtas på närmsta utlämningsställe.

Leverans till övriga länder inom EU

Vid leverans tillkommer en fraktkostnad på 15% av ordersumman. Minsta fraktavgift 700 kr. Alla priser är inklusive svensk moms. Stockton använder det fraktsätt som passar bäst för varan. Leveranstiden är något längre än för leveranser inom Sverige, kontakta support@stockton.se för närmare uppgifter.

Leverans till övriga länder

Kontakta support@stockton.se för leveranser utanför EU.

Instruktion vid mottagande av varor

När ni mottager er leverans är det beställarens ansvar att syna av varan. Det är viktigt att syna av all emballage tillsammans med postombud och meddela postombudet/speditören om du finner eventuella skador. Skulle det sen visa sig att varan är skadad är det mycket lättare att reklamera detta till speditören om det finns en notering om emballageskada hos speditören. Skada, minskning eller förlust som är synlig, ska anmälas genast vid godsets mottagande och antecknas i det kvitterade exemplaret av transportdokumentet eller annan handling. Fota skada och emballage noggrant, både för det fall emballaget är skadat eller inte. Mottagare av en sändning är skyldig att i omedelbar anslutning till mottagandet kontrollera om varan har en av emballaget dold skada. Fraktskador skall anmälas till oss inom 3 timmar. Om du har hemleverans till dörr är det viktigt att du är hemma vid mottagandet av varorna för att göra kontrollen ovan. Egna överenskommelser med chauffören exempelvis att ställa av varan även om du inte är hemma, görs på egen risk. Montering kan förekomma för vissa produkter, isåfall kan beskrivningen vara på engelska.

Hur levereras varorna?

Poståkeri/speditör:
 Används vid större och tyngre gods. Leverans sker till portdörren om du bor i lägenhet och tomtgränsen om du bor i hus (vid normal framkomlighet) normalt helgfri vardag mellan kl 8-17, inbärning ingår ej. Posten/Speditör kontaktar dig normalt för att boka utkörning. Observera att man som mottagare inte kan bestämma leveransintervall då det styrs av Postens/speditörens fasta rutter på din ort. Försändelsen kan komma att levereras med internationell lastbil på upp till 28m längd varvid det måste vara möjligt att komma fram med sådant transportmedel till vald leveransadress. Postombud:
 Paket under 20 kg kan komma att levereras till närmsta utlämningsställe annars gäller hemkörning via poståkeri, vänligen ange ditt mobilnummer för SMS-avisering som innebär snabbare hantering, annars så får du en avi i brevlådan. Observera att du måste hämta ditt paket inom 14 dagar, annars går leveransen i retur till oss.

För alla försändelser (förutom brev) bifogas information i e-postavisering som möjliggör spårning av försändelsen. Om du inte mottagit avisering inom en vecka efter att du fått leveransbekräftelsen via e-post ber vi dig att kontakta oss för att undvika att försändelsen returneras.

I de fall brev, postpaket (MyPack) eller lastpall/större paket returneras till Stockton av fraktbolaget på grund av att beställaren/mottagaren 1) inte löst ut paket från utlämningsställe; 2) inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer för avisering; 3) vägrat ta emot leveransen; eller 4) uppgivit felaktiga namn-, adress eller kontaktuppgifter, kommer Stockton debitera beställaren en avgift. För brev och paket uppgår avgiften till SEK 400 inkl. moms och för lastpall/större paket till SEK 1500 inkl. moms. Avgiften tas ut för att täcka Stocktons kostnad för returfrakten samt returadministrationen och debiteras antingen via faktura eller genom att avgiftsbeloppet dras av från den ordersumma som återbetalas efter att returen ankommit till Stockton.

___________________

Stockton Sweden är en bifirma till JespAir AB, organisationsnummer 556877-2213 och rent juridiskt när Stockton nämns på denna sida så är JespAir AB ansvarig part. Stockton reserverar sig för tryckfel, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Stockton förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Stockton Sweden
JespAir AB
Stjärnvägen 8
19140 Sollentuna
Sweden