Företagsleasing

Stockton Sweden kan genom ett unikt avtal för våra möbler och inredningsdetaljer erbjuda företagsleasing med förmånliga betalningsalternativ.
Ni hyr på antingen 24 eller 36 månader via GrenkeLeasing AB.

Fem fördelar med leasing

 .

Att hyra möbler istället för att köpa.
Att hyra skänker dig mer kontroll över din investering jämfört med att köpa möbler. Dessutom behöver du inte slösa värdefull tid på avskrivnings- och inventarielistor.

1. Enkelt

Signera med BankID i mobilen på sekunder. Enklare administration och överblick då alla inköp samlas under ett avtal och en faktura varje kvartal. Alla våra produkter finns tillgängliga för leasing.

2. Flexibelt

Möblera med exklusiva möbler, belysning och inredning. Inredning som sticker ut, och attraherar kunder och personal. Detta utan att röra sparade medel eller krediter. Lämna tillbaka eller köp loss efter avtalstidens slut. Anpassa din inredning efter situationen i företaget.

3. Lönsamt

Ingen kontantinsats. Lås inte upp kapital i möbler. Använd dina pengar till andra ändamål, såsom potentiella investeringar och affärsmöjligheter. Kostnaden är fullt avdragsgill i den takt som den uppstår, du slipper göra avskrivningar på dina produkter och lämnar balansräkningen opåverkad med massa tillgångar som t.ex. belastar företagets långfristiga skulder. Budgetera & bokför istället som en driftskostnad. Hyra är 100% avdragsgill, både skattemässigt och resultatmässigt.

Gör ni ett större köp med flertalet produkter kan vi troligtvis erbjuda ett väldigt förmånligt paketpris, kontakta oss!

4. Miljövänligt

Lägg inte gamla möbler på ett sopberg. Lämna tillbaka efter avtalstidens slut (om ni inte vill köpa loss) så hittar vi ny ägare!

5. Tryggt

Fullt försäkrat mot skada & stöld. Du får hjälp med renovering, ny produkt eller liknande om den utgått, ifall olyckan är framme.

Svar på vanliga frågor om leasing

Måste jag ha företag för att leasa?

Ja, med detta alternativ vänder vi oss till företagskunder. Enskild firma, Kommanditbolag, Handelsbolag eller Aktiebolag går alla bra. Tyvärr kan man inte leasa som privatperson i dagsläget, däremot kan man som privatperson dela upp sin betalning via Klarna om man så önskar.

Kan jag köpa loss Möblerna?

Självklart. Efter avslutad bindningstid är restvärdet då mellan 5-10%. Kontakta oss för pris om du önskar köpa loss i förtid.

Vårt företag har gott om kapital och köper allt. Varför ska vi leasa?

I stort sett alla företag är beroende av möbler och kontorsinredning, restaurangmöbler, konferensmöbler, hotellinredning etc.

Med leasing får ni hyra till en fast månadskostnad och slipper binda kapital i inredningen. Investera istället! Idag är räntorna så låga att merkostnaden är försumbar i jämförelse med den trivselnivå som uppnås med högkvalitativ inredning som attraherar era kunder, affärsbesök eller hotell- & restauranggäster. Som VD ska man inte heller bortse från att nöjda medarbetare får en läcker och attraktiv arbetsmiljö.

Är det inte krångligt att leasa?

Vi använder BankID-signering vilket bara tar ett par sekunder i mobilen eller på datorn. Det är till och med enklare än att skriva in dina kreditkortsuppgifter.

Är det bindningstid?

Du kan välja mellan 24 eller 36 månaders bindningstid.

Hur ofta kommer fakturorna?

Avtalet faktureras kvartalsvis. Kontakta oss om du önskar månadsvis, detta innebär dock att priset blir några kronor högre per månad.

Är det helt nya produkter som ni leasar ut?

Det är alltid nya produkter i oöppnad förpackning om inte annat framgår. I vissa fall kan vi ha kampanjer med lägre pris på t.ex en öppnad förpackning, då skriver vi ut detta tydligt.

Tillkommer det några ytterligare kostnader förutom månadshyran?

Vi rekommenderar att du aktiverar autogiro, då är det ingen avi-avgift. Annars tillkommer detta. Uppstartsavgift är 350kr.

Efter du signerat avtalet har du 14 dagar på dig att välja om du vill använda vår allriskförsäkring eller din egna företagsförsäkring. Väljer du vår försäkring är självrisken låg och möblernas hela värde ersätts utan nedskrivning. Många företagsförsäkringar har höga självrisker med nedskrivning av värdet. Läs mer nedan.

Måste utrustningen vara försäkrad?

Ja, när du leasar möbler & inredning genom oss så måste allt vara försäkrat mot stöld och skada under hyresperioden. Genom oss erbjuds du en riktigt bra allriskförsäkring med låg självrisk utan nedskrivning av produktens värde. Perfekt om en olycka inträffar och något går sönder eller om ni får inbrott på kontoret. Då kan vi reparera eller skicka ut nya produkter till dig så din verksamhet inte drabbas av störningar mer än tillfälligt. Om du vill kan du välja att behålla din befintliga företagsförsäkring, kontakta oss i detta fall.

Kan jag använda min hemförsäkring istället?

Nej, tyvärr. En hemförsäkring täcker inte produkter som är leasade av ditt företag. En hemförsäkring har i regel även nedskrivning av produktens värde, det har inte vår allriskförsäkring.

Hur lång är leveranstiden?

Kontakta oss med vilka produkter ni är intresserad av så undersöker vi leveranstiden.

Vad händer när bindningstiden tar slut?

Då har du möjlighet att köpa loss, byta ut till ny, fortsätta leasa eller lämna tillbaka. Om ni vill köpa loss möblerna efter avtalstiden slut så har ni möjlighet att göra det från 5% till 10% av utrustningens nypris beroende på avtalslängd etc. Vi har inte möjlighet att skriva in detta pris i förväg på hyresavtalet eftersom det då juridiskt inte längre är ett hyresavtal utan köp vilket får en mängd konsekvenser skattemässigt och praktiskt. Hyrda produkter behöver inte inventeras vid årsbokslutet och tas inte upp som tillgång för avskrivning.

Har du en annan fråga?

Kontakta oss i vårt kontaktformulär så svarar vi inom kort.